نظرات برگزیده مخاطبان الف: پایان «نان‌دزدی» خبر خوشی برای مردم است/ سفرهای استانی رئیسی فقط یک مُسکّن است/ برجام، فرصت‌سوزی بزرگی بود


یادداشتی با عنوان « چرا خبر پایان «نان دزدی» کسی را خوشحال نکرد؟ » از یادداشت های مخاطبان الف با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*مگه فقط آرد در تهیه نان غیر صنعتی نقش داره؟ با گرانی گندم و آرد منجر به تورم چند صد درصدی در حوزه ی نان صنعتی شدید و هزاران محصول مرتبط با آرد را گران کردید، مگه به این تورم خود ساخته نمیگن؟

*دولت با این طرح کار بزرگی انجام داد و باعث کوتاه شدن دست متجاوزان به حقوق مردم در حوزه آرد نان شد. الان بیشترین تخلف در برخی از نانوائیهای صورت می گیرد ، که باید با آنها بدون هیچ اغماضی به شدیدترین وجه برخورد گردد. که دست اندازی و قاچاق در این مورد به حداقل برسد.

*این کار خیلی خوبی هست.سوال این هست وقتی دولت چنین توانایی شگرفی دارد که می تواند حتی لقمه های روزانه مردم را بشمارد چرا با چنین ابزاری سایر موارد که مربوط به دانه درشتها و یقه سفید ها و ....که بر سرنوشت مردم تکیه زده اند و آن همه اموال مردم را بانواع حیله غارت می کنند چرا آنها بهمین طریق کنترل نمی شوند و حقوق مردم از حلقوم آنها بیرون کشیده نمیشود؟! چرا دبل استاندارد وجود دارد؟ چرا این قوانین و ابزار، فوری برای توده مردم اجرا میشود ولی برای طبقه اشرافی بران نیست و کند است و برخورد نمیشود؟!!

*اگر این کار علاوه بر پیشگیری از ارد دزدی باعث جلوگیری از پرت شدن نان بشه عالیه واقعیت اینه که در کشور ما مواد غذایی بطور جدی و واقعی هدر می ره هیچ کشوری اینطور نیست در میهمانی ها و عزاداری ها و تولد ها و عروسی ها نذری ها همه با چشم خود دیده ایم که مواد غذایی عملا به زباله تبدیل می شه آیا میهمانی های سلف سرویس عروسی و تولد را دیده اید ؟! غذاهای نیم خورده و حتی دست نخورده که بعد عاشورا در کنار خیابان رها شده اند را دیده اید ؟ در هیچ کشور پیشرفته ای مردم اینطور غذا را حیف و میل نمی کنند سطل های زباله پر است از غذاهایی که بیشتر از نیاز خانواده تهیه شده اند و دور ریخته شده اند گرانی خیلی بد است ولی اگر باعث شود مردم دقت بیشتری در مصرف غذا داشته باشند مفید است

*شما روزی ده ملیون خبر خوش هم بگی تا ما تو زندگی روزمره چیزی نبینیم چه فایده ای داره . خوب وقتی هر روز همه چیز گرون تر کیفیت ها پایین تر جیب منخالی تر خبر خوش کجا بود برادر

*فروش نان بايد وزني باشد با اجراي اين طرح كه گامي رو به جلو بود ولي اندازه نانها بيش از گذشته كوچك و كم فروشي بيشتر شده بايد طرح به گونه اي باشد كه براي نانوا بصرفه باشد و در صورت كم فروشي و يا تخلف جرائم سنگين لحاظ شود

*به جای این کارها قیمت دستکاری باید تمام شود و قیمت واقعی به مردم داده شود تا رانت و سود... کمتر شود حالا پولش بدهند به مردم دادن و ندادن هم ندادن وگرنه این دستکاری قیمتی اقتصاد را بیشتر تورم زا می کند

*با اجرای این طرح از قاچاق ارد و فروش ارد نانوایی ها در بازار ازاد جلوگیری شد و پایان نان دزدی خبر خوبی برای مردم بود.

***

مخاطبین الف درباره سخنان رئیس جمهور در نشست خبری نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*سلام آقای رئیسی اگر زیر ساخت‌های اینترنت آماده نبود چطور در دولت گذشته سرعت اینترنت از دولت شما بیشتر بود؟

*(پاسخ به کامنت بالا)در 8 سال گذشته تعداد کاربران اینترنت افزایش یافت اما زیر ساخت ها توسعه داده نشد به همین دلیل الان مشکل داریم.

*(پاسخ به کامنت بالا)پس چرا بعد از شروع دولت سیزدهم، سرعت اینترنت کاهش یافت؟ مگه روحانی همه زیرساختها را با خودش برد؟!

*شانگهای و اوراسیا چه گلی به اقتصاد ایران زدند؟؟؟

*(پاسخ به کامنت بالا)آیا اگر شانگهای و اوراسیا نبود الان وضع ما بهتر بود!؟ نهایتش اینه که بگی هیچ اثری نداشته، خب چرا ناراحتی!؟ کل خرجش یه خودکار و یه امضا بوده دیگه!!

*دولت سیزدهم با مدیریت جهادی در یکسال گذشته 6000 مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور را افزایش داد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

*(پاسخ به کامنت بالا)زیرساختش را وزیر دولت قبل آماده کرد.

*(پاسخ به کامنت بالا)دولت قبل در 8 سال گذشته فقط 22 درصد ظرفیت نیروگاهی را افزایش داد که کمترین میزان در دولتهای بعد از انقلاب بود.

*در این یک سال چند تا خانه ساختید؟

*(پاسخ به کامنت بالا)زیر ساخت ها اماده شده و تا سال 1404 حدود 4 میلیون مسکن ساخته و تحویل مردم خواهد شد.

*میان مردم بودن بسیار عالیست اما تنها یک مسیر و مسکّن است اما هدف و درمان درد نیست. جناب رئیسی مردم ایران محتاج درمانند نه مسکّن... اوضاع اصلا خوب نیست با حرف هم نگذارید گولتان بزنند

*تصمیمات کسی که از نزدیک مشکلات رو ببینه حتما از کسی که با ویدئو کنفرانس کشور رو اداره می‌کنه بهتره!!

*بله بیگانگان مشکلی حل نمی کنند اما می توانند مشکل ساز و مانع تراش باشند. چرا سیاست خارجی ایران به گونه ای است که باعث تحریک دیگران می شود؟

*(پاسخ به کامنت بالا)شما هرکاری بکنی باز هم بیگانه دلیلی برای تحریک شدن پیدا می‌کنه!! الان هسته‌ای بعد موشکی بعد منطقه بعد اسرائیل بعد قانون اساسی بعد حقوق بشر بعد .... اینقدر میاد جلو که مجبور بشی هر جا بخواد توی ایران اجازه بدی پایگاه بزنه، کاپیتولاسیون رو بپذیری، هرچقدر و به هرکسی که اون گفت نفت بدی و ...

*سیاست خارجی ایران مشکلی ندارد امریکا گاو شیرده می خواهد اما ایران به امریکا باج نمی دهد.

*کشورهای مستکبر و زورگو باید دست از تهدید و تحریم و ترور بردارند اونها با ایران مستقل مشکل دارند.

***

یادداشتی با عنوان « ۲ درس تاریخی از برجام که نباید فراموش شود » با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*برجام نشون داد که دنیا فقط زور رو میفهمه - اگر قدرت نداشته باشی کلاهت پس معرکه ست اون شعار های قشنگ دمکراسی و قانون و .... فقط برای خواب کردن ملت هاست

*باید قید برجام را زد و با رویکرد اتحاد با شرق ساختاری بین بانکی و پول مستقل از دلار ایجاد کرد تا سیستم تحریم کلا رنگ ببازد

*شماها اگر درس عبرت می گرفتید از همان سعد اباد که با چند کشور بمب اتم دار نشستید و پلمپ کردید می گرفتید ولی درس نگرفتید و بازی 20 ساله بر کشور تحمیل کردید و به ظن خوتان راستی آزمایی مقابل بمب اتم داران!

*برجام نشان داد که با دیپلماسی و مذاکره نمیتوان تحریم ها را لغو کرد تحریم ها را باید خنثی و بی اثر کرد.

*درس برجام برای همه : دنیای امروز به هیچ کشوری باج نمی دهد.

*برجام دقیقا نشان داد چگونه می توان سر کشورها کلاه گذاشت تا آن کشورها به خیال خودشان به بهشت بروند

*درس عبرت برجام برای دنیا این بود که امریکا به هیچ وجهی قابل اعتماد نیست.

*ممکن است که تاریخ هیچگاه تکرار نشود. پس باید از اولین فرصت بهترین استفاده را کرد. برجام اولین و آخرین فرصت است.

*(پاسخ به کامنت بالا)برجام فرصت سوزی بزرگی بود که 8 سال فرصت طلایی کشور از دست رفت و هیچ دستاوردی نداشت.

*شنا کردن در جهت خلاف آب هم خطرناک است، هم طاقت فرسا و هم زمان بر. پس بهتر است همیشه و در همه حال همراه با دیگر کشورهای دنیا و در جهت جریان آب حرکت کرد.

*(پاسخ به کامنت بالا)آخه وقتی می‌بینم آب افغانستان و لیبی و عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و ... کجا برده، ترجیح می‌دم تمام عمر خلاف جهت آب شنا کنم!!

*با احیای دوباره برجام تحریم ها دوباره چند سال بعد اجرا می شود و با کارایی بیشتر نسبت به آن الان که کارایی دیگر زیادی ندارد

*به عبارتی برجام برا آمریکا حکم تایم اوت در یک مسابقه‌‌ی نفس‌گیر والیبال را داره، درست زمانی که حریف پیش افتاده با وقفه در مبارزه میخواد تمرکز حریف را ه هم بزنه. البته این بار را کور خونده.

*اگر هوشیارتر عمل می کردیم اصلاً کار به تحریم و برجام کشیده نمی شد.

*دموکراتها در امریکا نمی خواهند توسط اسرائیل به جنگ نظامی با ایران کشانیده شوند اکر برجام نباشد ایران باید خود را برای جنگ نهایی و سرنوشت ساز با جبهه اسرائیل - امریکا اماده کند.

*(پاسخ به کامنت بالا)جایگزین عدم توافق جنگ نبوده و نخواهد بود اسرائیل در مقابل حزب الله لبنان مستاصل است در مقابل ایران که اصلا"عددی نیست.

*مشکل امریکا و غرب با ایران برنامه ای هسته ای نیست اونها ایران مقتدر را بر نمی تابند دیدیم وقتی با برجام برنامه هسته ای را تعطیل و تخریب کردیم دشمن برروی برنامه موشکی و پهپادی و اقتدار منطقه ای متمرکز شد و تحریم ها را تشدید کرد تا به برجام های 2 و 3 برسد.

*وقتی به اعتبار خدشه وارد شود، سخت دوباره بتوان آن را ترمیم کرد. هم غرب و هم ایران اعتبار یکدیگر را زیر سوال می برند. حتی اگر برجام هم امضا شود، دیری نخواهد انجامید که موضوع دیگری مسئله ساز خواهد شد.

*جنگ اوکراین که یه جنگ محدود هست اقتصاد غرب رو متزلزل کرده، تورم بی‌سابقه، کمبود انرژی و مواد غذایی و کلی مشکل براشون ایجاد کرده، حالا به نظرت حاضرن مرکز انرژی جهان رو ناامن کنن!؟

* هیچ کس تا زمانی که قدرت نظامی هستید درگیر مستقیم ایجاد نمی کند


پست های مرتبط

پیام بگذارید