اهمیت «نمک گیر» شدن گردشگران در استان های کشور


معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در این باره به الف گفت: استان‌هایی داریم که سالانه چند میلیون گردشگر عبوری دارد اما نتوانسته اند از این سیل چند میلیونی گردشگر بهره‌مند شوند و میزان اقامت در این استان‌ها بالا نرفته است.

علی‌اصغر شالبافیان با تاکید بر اینکه باید بهانه ماندن برای گردشگران را ایجاد کنیم، اظهار کرد: در حوزه گردشگری بخش زیادی از اتفاقاتی که قرار است انجام شود اجرای آن با استان‌ها است و این مدیریت استان است که نقش بی‌بدیلی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مدیران استانی در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اگر هر معاونتی نتواند استان‌ها را فعال کند در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهد شد. در تمام وزارتخانه‌ها این‌گونه است و این موضوع در وزارتخانه ما نقش پررنگ‌تری دارد.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد:تنوع بخشی در حوزه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بتوانیم با استفاده از این ظرفیت، بهانه ماندن بیشتر گردشگران را در استان‌ها فراهم کنیم.

شالبافیان افزود: سرمایه‌گذاری بسیار مهم است اما تنوع‌بخشی در حوزه سرمایه‌گذاری اهمیت بیشتری دارد. توجه به تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری می‌تواند بیش از پیش به توسعه گردشگری کمک کند.

او با بیان این که باید سراغ موضوعاتی برویم که پیشران توسعه گردشگری در هر استان باشد، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که معاونان سرمایه‌گذاری در استان‌های گوناگون باید به آن توجه داشته باشند، تقویت هم‌افزایی و همکاری است. همین همکاری و هم‌افزایی می‌تواند کارها را پیش ببرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه به موضوع گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: این موضوع هم در نگاه توسعه‌ای دولت قرار دارد و هم جزو تأکیدات مهندس ضرغامی است‌. از این رو در استان‌های دارای ظرفیت، این حوزه باید برجسته شود.


پست های مرتبط

پیام بگذارید