نظرات برگزیده مخاطبان الف: علی کریمی با دین، ستیز ندارد/ کاش تحریم‌ها کشور را مجبور به اصلاحات اقتصادی می‌کرد/ رئیسی در تیم اقتصادی دولت تجدیدنظر کند


یادداشتی با عنوان « هر سخن نادرستی، از سر «عناد» نیست » از یادداشت های مخاطبان الف با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*علی کریمی حرف درستی زده اگر به عشق امام حسین کاری میکنیم جای درست و بدون خودنمایی و ریا انجام بدیم که قطعا خود امام هم راضیتر خواهد بود

*یک نکته در پاراگراف آخر شما وجود داشت که سلبیریتی ها فقط در حوزه تخصصی خودشان اظهارنظر کنند، ولی آیا دیگران هم فقط در حوزه تخصصی خودشان اظهارنظر می کنند؟

*حرف آقای کریمی هم درست نبود. این همه خرج اضافه در کشور از طرف مردم و دولتها هست که سمت کار خیر می تونه بره، مراسم امام حسین (ع) لازم تر از خیلی کارهای خیر دیگه است. همین هیاتیها پای کار ترین افراد برای کارهای خیر دیگه هم هستند. در همین مجالس هم کلی کار خیر راه میفته. البته بنده فکر نمی کنم آقای کریمی منظور بدی داشته باشه ولی خوب صحبت نکرد. و گرچه از معاونیان خوشم نمیاد برخی قسمتهای مودبانه حرفش غلط نبود.

*علی کریمی با دین ستیز ندارد لطفا همه رو از خود نرانید علی کریمی انسان شریفی است که عاشق انسانیت است همانطوریکه روضه های امام حسین را می شنود اشک میریزد . شما نباید انتظار از علی کریمی داشته باشید که معنای فلسفی خیلی از چیزهای زندگی را بداند و ماند یک واعظ که سالها کارش خطابه بوده صحبت کند.

*سلبریتی ها اگر در مورد هر مسئله ای اظهار نظر نکنند مشکلی پیش نمی اید و حرمت شون حفظ می شود.

*حرف های این فرد روحانی تنها باعث دین گریزی بیشتر جوانان می شود.

*همه افراد به خصوص افراد مشهور در هر منصبی و هر مکانی باشند باید در اظهار نظرات خود دقت کنند و از اظهارات شبهه انگیز و اختلاف افکنانه و ... خودداری نمایند. باید عامل وحدت جامعه باشند و در برابر دین و اعتقادات و قانون و مردم خاضع باشند.

*آیا آن روحانی که در جمع مردم انواع کلمات رکیک و توهین ها را به یک فرد شناخته شده کرد، اشتباه کرد و یا علی کریمی که یک انتقاد ساده را بیان کرد؟

*کجای حرف علی کریمی اشتباه بوده، که آن را اشتباه می نامید؟

*(پاسخ به کامنت بالا)بیشترین حمایت از فقرا و تلاش برای عدالت از طرف همین هیاتی ها و محبین شدید امام حسین (ع) است.

*نذری دادن خود کمک به نیازمندان است و در این نذری ها بیشتر افراد نیازمند بهره میبرند هر چند عده ای هم نیاز ندارند اما از نذری استفاده میکنند. پس انتقاد این آقا مناسب شأن عزاداری ابا عبد الله الحسین نیست تازه کی گفته نذری دادن برای شفای بیمارانی است که پول درمان ندارند؟

*متاسفانه، متاسفانه، نذری دادن در این زمانه در پاره ای از موارد شده وسیله ای برای سرپوش. هستند افرادی که در طول سال خون مردم را با کارهایشان در شیشه می کنند، اما با نذری دادن و درست کردن صف نذری در جلوی درب خانه اشان، تظاهر به پاکدامنی می کنند.

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان « چرا ایران با توافق هسته ای یا بدون آن برنده است؟ » دروغین بودند؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*تاریخی که آیندگان در مورد ماجرای هسته ای ایران و رنجهایی که مردم این سرزمین بابت تحریم ها کشیدند بسیار خواندنی است.

*ظریف و روحانی امتیازات نقد دادند و وعده نسیه گرفتن مذاکرات برای پاس کردن چک برگشتی برجام و استیفای حقوق ملت ایران است.

*دلیل مذاکرات کاملا مشخصه: توافق خوب بهتر از توافق نکردنه و توافق نکردن بهتر از توافق بده. حالا داریم مذاکره می‌کنیم ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق خوب هست یا نه!!

*با برجام و بدون برجام، در طول 20 سال اخیر که ماجرای هسته ای علنی شد، اقتصاد ایران دچار خسارات فراوانی شده است که بهای آن را تنها مردم پرداخته اند و در آینده هم خواهند پرداخت.

*در این 20 سال دو دولت قبل 4سال اول سرکوب اقتصاد کردن و 4 سال دوم مجبور شدن دست از سرکوب بردارن به دلیل ک‌کش نداشتن سرکوب و تورم بالا را ایجاد کردن و امریکا با شناخت این سرکوب اقتصادی همزمان تحریم را اعمال کرد تا این برداشتن این سرکوب اقتصادی بیشتر فشار بر مردم آورده شود

*تا سیاست خارجی ایران متحول نشود، همچنان با دنیا درگیر خواهیم بود.

*(پاسخ به کامنت بالا)سیاست خارجی ایران در 8 سال دولت قبل غلط بود به همین دلیل صادرات نفت صفر شد و اقتصاد کشور ته دره رفت.

*فقط ماندم این دفعه مانند قبلی ها شود و توافق دبه شد چگونه می خواهند ماست مالی کنند و توجیه!!!!!

*(پاسخ به کامنت بالا)هر توافقی ممکن است دبه شود، مهم این است که در توافق پیش‌بینی‌های لازم انجام شده باشد که اولا دبه کردن برای هر دوطرف هزینه داشته باشد، دوما اگر کسی دبه کرد ضررهای طرف مقابل جبران شود!!

*گروهی از تحریم ها میلیاردها میلیارد سود و استفاده برده اند و به همین دلیل در تنور اختلافات ایران با غرب همیشه دمیده و می دمند.

*(پاسخ به کامنت بالا)بیشترین سود از تحریمها رو کسانی بردن که سال ۹۲ به بهانه رفع تحریمها به قدرت رسیدن و نزدیک یک دهه رشد اقتصادی صفر رو به کشور تحمیل کردن!!

*امریکا تضمین بدهد و برفرض قبول هم کرد و نزند زیرش، برجام چند سال آینده منقضی می شود و دوباره بهانه درست می کند و تحریم مجدد

*خود امریکایی ها می گویند ایران بدون توافق هسته ای قویتر از ایران با توافق هسته ای است به همین جهت سعی دارند با برجام مولفه های قدرت ایران از جمله توانمندی های هسته ای و موشکی و پهپادی و منطقه ای را محدود کنند.

*اگر در طول این دو دهه به جای این کارها اصلاح اقتصادی را انجام داده بودیم الان سرآمد اقتصاد منطقه می بودیم و خیلی ها حسرت ما را می خوردن ولی بدترین آن انتخاب شد و الان دور خودمان می چرخیم و باز داریم همان راه غلط را تکرار می کنیم

*درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و توافق با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.

***

یادداشتی با عنوان « دولت سخت تلاش می کند اما هنوز تحولی در اقتصاد ایران مشاهده نمی شود » با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*تحول اقتصادی کار بزرگی است و از اقتصاد دان هاي بزرگ بر می آید

*مشکل اقتصاد ایران تقدم سیاست بر اقتصاد است یعنی همینکه مثل پاندول گرفتار و غرق شعارهای لیبرالی و انقلابی هستیم هیچ تغییری جز نزول نداریم

*دلیلش رو صندوق بین المللی پول بیان کرده: ذخایر ارزی ایران در 1 سال دولت جدبد 4 برابر شده و به 40 میلیارد دلار رسیده است

*بسیج مردمی یعنی چی ؟ منظور شما از بسیج مردمی در مسیر اقتصاد مقاومتی چیست ؟! واقعا مردم چقدر دیگر باید مقاومت بکنند ؟؟ به نظر شما آیا وقت ان نرسیده تا میزان حقوقهای مسئولان دولت با میزان کارایی شان مقایسه شود ؟؟؟ شاید اشکال جای دیگر است ؟!!!!

*(پاسخ به کامنت بالا)بسیج مردمی یعنی دولت بنگاه داری نکند و از طریق مالیات اداره شود

*تلاش بدون استراتژی وبرنامه عملی مثل دونده ای است که در مسیر بیراهه میدود تا دیر نشده دولت باید در کادر خود تجدید نظر کند.

*ساختن و آباد کردن وتوسعه پایدار وسالم صبر و زمان، ثبات اقتصادی میخواهد نیازو سرمایه گزاران تا ثبات اقتصادی در تصمیم گیریها را مشاهده نکنند به سرمایه گزاری در کشور فکر نخواهند کرد،مثلا فعلا که واردات با مشکل و قیمت ارز بالا انجام میشود و قیمت کالای وارداتی بالاست و تولید در داخل به صرفه و سود آور هست ،ولی در صورت رفع تحریم و حل مشکلات واردات و کاهش قیمت ارز تولید داخل توان رقابت با تولید کنندگان خارج که یارانه ارز ارزان را دولت در اختیار وارد کنندگان قرار خواهد داد را نخواهند داشت و سرمایه گزاریشان به سود دهی نخواهد رسید،پس نتیجه میگیریم بایدثبات در برنامه های کلان توسعه اقتصادی باشد و تداوم ان با تغییر دولتها ادامه یابد.

*وقتی معاون اول رییس جمهور که اتفاقاً رئیس تیم اقتصادی دولت هم هست در ماجرای واکسن برکت نمره قبولی نگرفت، نباید هم انتظار تحول خاصی هم داشت.

*اعضای دولت رئیسی را به 2 گروه می توان تقسیم کرد: 1) جوان بدون تجربه که هم اکنون در حال کسب تجربه مدیریتی کلان آن هم با هزینه از وقت و پول مردم هستند. 2) جا افتاده با سابقه مدیریتی ناموفق در 2 دوره دولت های احمدی نژاد. با چنین کابینه ای تنها کوه مشکلات کشور روز به روز مرتفع تر می شود.

*تلاش بدون دانش و عاری از تفکر و تجربه، نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث به بار آوردن زیان هم می شود.

*برنامه جامع وجود دارد شما ندیدی و یکی یکی دارد عملی می شود که مهمترین آن اصلاح بانکی هست که شروع شده یکی ارز 4200 بود و یکی هم مالیات ها که بخشی از آن شروع شده و بخش مهم که مالیات بر عایدی سرمایه هست درمجلس نیاز به‌تصویب هست که دارد انجام می گیرد

*ما انتظار «مدیریت جهادی» از دولت سیزدهم داشتیم. آیا آن چه که ما امروز شاهد هستیم، همان مدیریت جهادی وعده داده شده بود؟

*دولت ها قبلی هم با دولت سیزدهم فرقی نمی کردند. آن دولت ها با وجود درآمد سرشار نفت، کمبودها و ندانم کاری های مدیریتی را با واردات و پول پاشی لاپوشانی می کردند.


پست های مرتبط

پیام بگذارید