ماجرای تغییر بازیگر نقش عمربن سعد در «مختارنامه»

ماجرای تغییر بازیگر نقش عمربن سعد در «مختارنامه»

شهاب عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: مقداری با صدا و سیما قهرم. چون ۵ سال من را ممنوع‌الکار کردند. بنا بود نقش عمر بن سعد بن ابی‌وقّاص را در مختارنامه داود میرباقری بازی کنم. برای ۵ سال قراردادی با ماهی سه میلیون تومان بستم. هر سالی یک سوم اضافه هم به خاطر تورم.

به خاطر میرباقری ۶ ماه با جایی کار نکردم اما گفتند ممنوع‌الکاری

عسگری خاطرنشان کرد: به مدت ۶ ماه در اختیار داود میرباقری بودم و هیچ جایی کار نمی‌کردم. بعد از ۶ ماه قرارداد نوشته شد و فکر کردم یک آلونکی بعد این همه سال درست کردم. همان سال که چک اول من را می‌آوردند از دفتر «مختارنامه» تماس گرفتند که طبق نامه‌ای شما ممنوع‌الکار هستید.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون توضیح داد: به خاطر مسائلی از سوی دوستان خانوادگی دچار این گرفتاری شدم. من با صدا و سیما به خاطر این که به ناحق من را ممنوع‌الکار کردند قهر هستم.

برای ساخت فیلم حتی فرش زیر پایم را فروختم

بازیگر فیلم سینمایی سردار جنگل (امیر قویدل ۱۳۶۲) درباره اینکه چرا با وجود پیشینه طولانی که دارید شما و هم نسلی‌های شما به شهرت نرسیدید؟ اظهار داشت: فیلم سینمایی عقاب‌ها (ساموئل خاچیکیان ۱۳۶۳) را که بازی می‌کردیم همزمان فیلمی ساختیم که شریک شده بودم به نام جنجال بزرگ (سیاوش شاکری ۱۳۶۳). دفتر پخش فیلم داشتم. یکسال طول کشید تا این فیلم به به اتمام رساندیم. همزمان عقاب‌ها هم تمام شد. ۳۰ درصد سرمایه گذاشته بودم. به ما گفتند یک سری موارد را حذف کنیم.

عسگری گفت: حتی فرش زیر پایم را هم فروختم. مجبور شدم در زیرزمین خانه پدر همسرم زندگی کنم. مقیم آلمان شدم. ۱۰ سال در آلمان زندگی کردم، اما عشق به وطن من را به کشورم برگرداند. عشق سینما و دوبله باعث شد برگردم.

وی اظهار داشت: با وجود این که از خانواده و همسر و فرزندانم دور هستم و آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اما در ایران ماندم و خوشحالم که کاری به کار من نداشتند. سرم را انداختم پایین و زندگی کردم.

عاشق ایرانم و همچنان شوق بازی دارم

بازیگر فیلم سینمایی دست‌های آلوده(سیروس الوند ۱۳۷۸) خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۳ که به ایران برگشتم حسن فتحی در حال ساخت سریال همسایه‌ها بود که من را به کار دعوت کرد. ۳۳ قسمت بازی کردم و دوباره به آلمان برگشتم اما از من خواستند که به ایران برگردم و گفتند که به تو نیاز داریم. در سال ۱۳۷۴ به کشور بازگشتم و تاکنون مانده‌ام تا بگویم عاشق وطنم هستم.

عسگری که آخرین کار سینمایی‌اش به سینمایی متروپل(۱۴۰۱ به کارگردانی محمد باشه‌آهنگر) برمی‌گردد، گفت: همچنان شوق بازی دارم و با وجود این که وضعیت جسمانی خوبی ندارم، اما عاشق کار هستم. من اول دوبلور و بعد بازیگر هستم.



پست های مرتبط

پیام بگذارید