شهردار سئول هم خواستار ساخت بمب‌ اتمی شد

شهردار سئول هم خواستار ساخت بمب‌ اتمی شد

به گزارش ایسنا، «اوه سه هون» شهردار سئول روز یکشنبه در اظهاراتی مدعی شد که کره‌ جنوبی باید برای بازدارندگی علیه همسایه شمالی خود به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

او روز جمعه در یک پست فیس‌بوک با اشاره به اظهارات «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی که اخیراً کره جنوبی را «ملت متخاصم» خوانده است، آنچه را «تهدیدهای غیرقابل تحمل» علیه شهر خود خواند، محکوم کرد.

تصویری که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، رهبر کره شمالی را در حال گفت‌وگو با مقامات ارشد خود درباره کره‌جنوبی را نشان می‌داد که تصاویر سئول را در دست داشت.

در همین راستا، شهردار سئول گفت که وقتی شاهد «تهدید مکرر» پیونگ یانگ علیه شهر خود که در حدود ۵۰ کیلومتری مرز قرار دارد، احساس «خشم» و «ناامیدی عمیق» کرده است.

اوه افزود: «از طرفی، اخیرا،‌ کره‌شمالی بادکنک‌های پر از زباله را به آن سوی مرزهای خود فرستاده است که باعث خسارت مالی و آتش سوزی در نقاط مختلف در کره‌جنوبی شده است. چندی پیش، آن‌ها حتی مناطقی را درست در مقابل منطقه غیرنظامی ما و سواحل شرقی بمباران کردند.»

به گفته شهردار سئول، کره‌شمالی تنها به این دلیل «جرأت» کرده است که آن «اقدامات وقیحانه و تحریک‌آمیز» را انجام دهد، زیرا این کشور دارای تسلیحات هسته ای است، در حالی که کره‌جنوبی از چنین تسلیحاتی برخوردار نیست.

او بدون ارائه هرگونه توضیح بیشتری گفت: «در همین راستا ما باید فوراً توانایی‌های بازدارندگی هسته‌ای خود را افزایش دهیم... هیچ راهی جز تقویت دفاع ملی برای دستیابی به صلح وجود ندارد.»

تاکنون، اوه یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران کره‌جنوبی بوده است که از دستیابی سئول به زرادخانه هسته‌ای حمایت کرده است.

با این حال، «یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفته است که این کشور به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای خود نیست و بر تعهد خود برای ۲ برابر کردن تلاش‌ها برای تقویت راهبرد بازدارندگی هسته‌ای با آمریکا که از دهه ۱۹۵۰ به سئول چتر هسته‌ای ارائه کرده است، تاکید کرد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در هفته‌های اخیر تشدید شده است و پیونگ‌یانگ گفته یک پهپاد ارتش کره‌جنوبی در خاک این کشور سقوط کرده است.

این کشور همچنین جاده‌ها و خطوط ریلی در مرز را به عنوان بخشی از «جدایی کامل مرحله‌ای» شمال و جنوب منفجر کرده است و به ‌«وضعیت امنیتی شدید» اشاره کرده است.

کره‌شمالی همچنین همسایه جنوبی خود را به ارسال پهپادها به آن سوی مرزها برای پخش اعلامیه های مملو از «تبلیغات سیاسی و تهمت» متهم کرده است.

کره‌شمالی همچنین بارها مانورهای نظامی مشترک کره‌جنوبی با ایالات متحده را محکوم کرده و آنها را آماده سازی برای تهاجم احتمالی می داند.


پست های مرتبط

پیام بگذارید