پایان دور هفتم المپیاد جهانی شطرنج با صعود تاریخی ایران به رده دوم

پایان دور هفتم المپیاد جهانی شطرنج با صعود تاریخی ایران به رده دوم

به گزارش ایسنا، دور هفتم چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان به پایان رسید. روز چهارشنبه نمایندگان ایران در بخش مردان توانست تیم ویتنام را شکست دهد، اما در بخش زنان ملی‌پوشان برابر فرانسه شکست خوردند.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و پویا ایدنی در دور هفتم در تیم ملی حضور داشتند که مقابل حریف ویتنامی دست‌ به مهره شدند، در این دیدار پویا ایدنی به پیروزی رسید و محمد امین طباطبایی، پرهام مقصودلو و بردیا دانشور به تساوی رسیدند و در نهایت با نتیجه ۲/۵ بر ۱/۵ بر ویتنام پیروز شدند. تیم ملی در پایان این دور با ۱۳ امتیاز بعد از هند با وجود ابرقدرت‌های جهان به رده دوم جدول صعود کرد.

قرعه‌ی دور هشتم تیم ملی مردان برابر هند

تیم ملی مردان در دور هشتم باید برابر هند که در صور جدول قرار دارد قرار بگیرد. در این دور پرهام باید برابر گوکش، محمدامین برابر پراگناناندها، بردیا برابر اریگایسی و پویا برابر ویدیت (اگر تغییری در ترکیب تیم ندهند) پیکار کنند.

مسابقات آسیایی که در هانگژوی چین برگزار شد تیم ایران همین تیم هند را با ترکیب مشابه شکست داد.

تیم ملی زنان نیز در دور هفتم با ترکیب مبینا علی‌نسب، پروا بهزاد نظیف، ستایش کریمی و طناز ازلی به سرمربی‌گری همایون توفیقی مقابل تیم ملی صربستان دست به مهره شد که دختران ایران با ۲ پیروزی پروا بهزاد نظیف و ستایش کریمی و شکست مبینا علی نسب و طناز ازلی با نتیجه ۲ بر ۲ بازی را به پایان رساند.


پست های مرتبط

پیام بگذارید