امام جمعه سلطانیه: اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

امام جمعه سلطانیه: اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

به گزارش مهر، سید عمران حسینی‌نسب با بیان اینکه همجنس‌گرایی از نظر اسلام جزو گناهان کبیره بوده و از نظر فقهی نیز حرام محسوب می‌شود و مجازات‌های سنگینی بر آن قرار داده شده است، اظهار کرد: سفیر استرالیا با اطلاع از اینکه همجنس‌گرایی در ایران غیرقانونی است، اقدام به این اقدام قبیح کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران و روابط با کشورها بر اساس حکمت، عزت و مصلحت بوده و حکمرانی جمهوری اسلامی بر اساس فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: بر همین اساس کشورها موظف‌اند به مقررات نظام اسلامی پایبند بوده و این قوانین را رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه این اقدام سفیر استرالیا اهانت به ارزش‌های دینی و اخلاقی و نیز مقررات ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه نباید فقط به احضار اکتفا کرده و احیاناً با عذرخواهی سفیر استرالیا کوتاه بیاید، بلکه باید با پاسخی قاطع، سفیر استرالیا را اخراج کند تا هم از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری کند و هم به سفیر بفهماند که اگر از بدیهیات سفارت آگاهی ندارد، نباید سفارت را قبول کند.

امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی، اصل احترام به قوانین و مقررات کشور میزبان توسط سفارتخانه‌ها و سفرا لازم بوده و سفیر استرالیا این اصل را زیر پا گذاشته است.


پست های مرتبط

پیام بگذارید