در گفتگو با الف مطرح شد ادعایی زود هنگام درباره جمع آوری بساط دلالی در کالاهای اساسی

به گزارش الف توزیع نامناسب کالا در کشور و نقش پررنگ واسطه ها در این میان ( به خصوص در زمینه کالاهای اساسی) واقعیتی است که کمتر کسی در ایران، چه مردم و چه کارشناسان، آن را انکار می کند هر چند در شدت و ضعف این ناکارامدی و عمدی و غیرعمدی بودن آن محل اختلاف است . برخی از وجود مافیا در شبکه توزیع کالاهای اساسی و برخی مایحتاج ضروری مردم سخن می گویند و برخی دیگر گرانی و تورم این حوزه را دارای ماهیتی اقتصادی می دانند نه اراده هایی که به صورت هماهنگ و و پنهان در راستای منافع عده اندکی عمل می کند.

با این حال نظام توزیع بسیار ضعیف و ناکارامد در شبکه اقتصادی کشور خواسته یا ناخواسته سال به سال مردم را در تهیه کالاهای اساسی ناتوان تر کرده است و لزوم چاره اندیشی در این زمینه را به خصوص در دوران تحریم های سخت یادآوری می کند.

مدیر عامل سازمان مركزي تعاون روستايي ظاهرا از جمله کسانی است که معتقد به دست های پنهان در امر توزیع کالاهای اساسی است .

اسماعيل قادري فر در گفتگو با الف با اشاره به اقدامات سازمان متبوع خود در جهت توسعه شبكه بزرگ تعاوني هاي روستايي كشور در دولت جديد، اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی ایران با رویکرد استفاده از نوآوری و فناوری در جهت توسعه شبکه بزرگ تعاونیهای روستایی کشور در دولت سیزدهم اقدام كرده است.

وي با بيان اينكه حذف دلال‌ها و واسطه های غیر ضرور با استفاده از پلتفرم‌های توزیع اقلام اساسی می تواند آرامش را در بازار ایجاد كند، مدعی شد این اقدام رسماً پیام جنگ تمام عیار را با باندهای قدرت و ثروت در پی داشته است.

مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي با بيان اينكه توزیع هوشمند کالاهای اساسی از آبانماه ۱۴۰۰ تجربه ی جدیدی در حوزه شبکه توزیع سنتی را رقم زده است، خاطرنشان كرد: تا کنون بیش از ۱۶ تفاهم نامه همکاری با پلترفهای ملی و استانی منعقد گردیده است.

قادري فر عنوان كرد: بر اين اساس توسعه خدمات توزیع هوشمند از طریق پلتفرم‌ها در دستورکار قرار گرفته و هم اکنون نیز در برخی استان‌ها با استفاده از ظرفیت استارت آپ های فناور در حال ارایه خدمات توزیع هستند.


پست های مرتبط

پیام بگذارید