نمره قبولی دولت در ترانزیت خارجی


علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک ایران با اعلام ترانزیت خارجی ۵ میلیون تنی کالا در سال جاری به الف گفت : در حال حاضر ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود هست که تشریفات گمرکی آنها به سرعت در حال انجام است و ۴۰۰ هزار تن در اسکله ها در حال تخلیه و بارگیری است و دستگاههای مرتبط در این خصوص هماهنگ هستند تا به وفور در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی همچنین به موضوع ماندگاری کالا و اقدامات انجام شده اشاره کرد و در بحث کالاهای اساسی با تاکید بر ترخیص۹۰ درصدی کالاهای اساسی تا اعلام کد رهگیری بانکی افزود: اخیرا با توجه به مصوبه تنظیم بازار مجوز ۱۰ درصد مابقی کالاهای اساسی هم داده شده است.

مقدسی در خصوص عملکرد گمرک در حوزه مبارزه با قاچاق کالا افزود: در بحث قاچاق، ابتدا ترفندها را احصا کردیم و بدنبال این هستیم که تخلفات را به حداقل برسانیم، البته طبق قانون امور گمرکی مواردی مربوط به تخلفات گمرکی است و مواردی هم مربوط به قاچاق کالا می شود. در حال حاضر با سامانه هایی که وجود دارد سعی کردیم که تخلفات کمتر شود و مدیریت ریسک در ترخیص کالاها اعمال می شود.

رئیس کل گمرک ایران همچنین به برنامه های گمرک جهت ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از تجهیزات تولید شده توسط این شرکت ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد : گمرک تسهیلات بسیار خوبی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده است و علاوه بر این ما خریدار محصولات دانش بنیان ها هم هستیم.
مقدسی در ادامه در پاسخ به مشکلات رویه مسافری در گمرکات گفت که در ۲۹ مرز هوایی داریم که گمرکات ما در آنجا مستقر هستند و با ارائه تسهیلات لازم تلاش شده تشریفات گمرکی مسافران در کمترین زمان انجام گیرد به عنوان‌ مثال گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) که یکی از گمرکات پر تردد مسافری است با همکاری سازمان های مرتبط دو سالن برای انجام تشریفات گمرکی اختصاص داده شده است.


پست های مرتبط

پیام بگذارید