رئيس اتحاديه چاپخانه‌ داران تهران: دیر بجنبیم باید صنعت چاپ کشور را دودستی تقدیم همسایه کنیم


احمد ابوالحسني در گفت و گو با الف اظهار کرد: صنعت چاپ رابطه مستقيمي با ديگر صنايع از جمله توليد دارد. از آنجا که اقتصاد توليد در کشور اقتصاد سالمي نيست، صنعت چاپ نيز وضعتي چندان خوبي ندارد.

وي بیان کرد: دولت ها هم هيچ گونه حمايتي در اين راستا نکرده و نمي کنند. در صنعت چاپ هر ماشيني که بخواهد خريداري و به کشور کشور وارد شود، نياز به سرمايه اي بالغ بر يک ميليون يورو دارد، چه توجيهي وجود دارد که يک چاپخانه، مبلغ۶۰ ميليارد تومان براي وارد کردن يک دستگاه بپردازد؟ وارد کند که چه چيزي چاپ کند؟ چطور بايد سرمايه اش بازگردد؟

رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران تصریح کرد: چون هيچ توجيه اقتصادي ندارد، برخي فعالان صنف در دوره اي روي به واردات دستگاه هاي قدیمی تر کردند که اکنون آن هم به صرفه نيست؛ چون هزينه نگهداري و تأمين قطعات آن بالاست.

ابوالحسني ادامه داد: اگر دولت حمايتي نکند و به همين منوال پيش رويم، در آينده ای نه چندان دور بازار چاپ را از دست خواهیم داد. اکنون ترکيه ۴۵ درصد بازار کل منطقه را در دست دارد و به سرعت نيز در حال پيش روي است.

وی با اشاره به حمايت هاي مدنظر در اين زمينه از سوي دولت عنوان کرد: ما نيازمند تسهيلات بانکي با نرخ سود پايين هستيم، متاسفانه بارها اين خواسته را با دولت مطرح کرديم؛ اما از وزارت ارشاد گرفته تا وزارت صنعت و معدن در اين زمينه ما را ياري نکردند. اين در حالي است که توليد در کشور نيازمند صنعت چاپ است.


پست های مرتبط

پیام بگذارید