رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي تهران: اتحاديه ها و اصناف در ایران اختیارات چندانی ندارند

محمد جواد کرمي در گفت و گو با الف اظهار داشت: اتحاديه ها و اصناف بازوان اجرايی دولت هستند. دولت ها بايد به اصناف اعتماد کنند. ارتباط اصناف با مردم قابل توجه است، بنابراین دولت می تواند از اين ارتباط تنکاتنگ استفاده کند.

وی اظهار داشت: با روندي که در پيش داريم مشکلات بيشتر خواهد شد. تجربه ثابت کرده تا دولت به بخش خصوصي اهميت ندهد مشکلات اقتصادي نه تنها بر جاي خود باقي مي ماند؛ بلکه ريشه آن محکم تر مي شود.

وی افزود: حرکت خاصي به سمت اصلاح امور انجام نمي شود. تجربه ثابت کرده تا دولت به بخش خصوصي اهميت ندهد مشکلات اقتصادي نه تنها بر جاي خود باقي مي ماند؛ بلکه ريشه آن محکم تر مي شود.

رئيس اتحاديه نانهاي فانتزي (حجيم و نيم حجيم) تهران خاطر نشان کرد: يکي از معضلات کنوني ما بي توجهي دولتمردان به اصناف است در حالي که مي دانند اگر قدرت به اصناف برگردد قطعا از آن جهت پيشبرد اهداف مثبت براي کشور استفاده خواهند کرد و مي توانند مشکلات زيادي را از سر راه دولت بردارند.

وي تصريح کرد به کار گرفتن اصناف در تصميم گيري ها نه تنها مسئولان و دولت ها را از نزديک با مشکلات ريشه اي آشنا مي کند بلکه مي توانند جهت حل اين بحران از آنان کمک بگيرند. در اين صورت هم مردم هم دولت و هم اصناف راضي خواهند بود.

رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي (حجيم و نيم حجيم) تهران در مقايسه اختيار اتحاديه هاي صنفي با ديگر کشورها بيان داشت: اتحاديه هاي صنفي بر اساس قانون نظام صنفي در کشور تاسيس شدند. در اين قانون قدرت و اختياراتي نيز براي اين تشکل ها پيش بيني شده است. از آنجا که عضو اتحاديه جهاني نان هستيم از نزديک در ديگر کشورها امکانات و اهميتي که به اتحاديه ها داده مي شود را مي بينيم؛ بنابراين در مقايسه با ديگر کشورها اتحاديه ها در ايران از اختيار چنداني برخوردار نيستند.

وي در خصوص نظارت بر اصناف گفت: بارها مشاهده شده که اگر ارگان ها و سازمان ها بر اصناف نظارت کنند وضعيت نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است. کار دولت نظارت بر عملکرد مجموعه هاست نه اينکه خودش در وسط بازي شريک باشد. کار اصناف را به خودشان واگذار کنيد و نتيجه اش را ببينيد.


پست های مرتبط

پیام بگذارید