رئیس خانه اقتصاد ایران در گفتگو با الف: نیم قرن حمایت از خودروسازان بی نتیجه بود

ابراهیم جمیلی به الف گفت: علیرغم همه حمایت هایی که از طریق دولت های مختلف و مجموعه نظام انجام گرفته است اما ارزش واقعی خودروی ما هیچ رقابتی نیست و باید یک تجدید نظر اساسی در ارتباط با تولید خودرو شود.


رییس خانه اقتصاد ایران گفت: یکی از راهها این است که با کشوری دیگر مشارکت داشته باشیم. حتی اگر با چینی ها هم مشارکت کنیم وضع خودرو بهتر از وضعیت کنونی است.

جمیلی گفت: دوم اینکه اصراری بر تولید خودروی بی کیفیت و گران نداشته باشیم. به سمت و سویی برویم که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت با سایر کشور ها قابل رقابت باشد، که اگر این تصمیم ما قطعی شد هم در نوع خودرو و هم در کیفیت آن می توانیم جهش خوبی داشته باشیم.

تولید خودرو به همین منوال بی حاصل است
رییس خانه اقتصاد ایران گفت: اگر اصرار به تولید خودرو به همین روال داشته باشیم قطعاً بی حاصل خواهد بود و باز شاهد این خواهیم بود که در یک تصادف ۵۰ خودرو بصورت زنجیره‌ای به هم میخورد و متاسفانه کیسه هوای هیچکدام از آنها باز نمی شود و باعث مصدومیت و مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان می شویم.

وی گفت: ما باید خودمان را یک روز از این بحران نجات دهیم و یک تصمیمی بگیریم بر تولید خودروهای با کیفیت و از نظر قیمت رقابتی باشد که اگر به این تصمیم رسیدیم قطعا موفق خواهیم شد.


پست های مرتبط

پیام بگذارید